آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خواص بی‌نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟ ارائه خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد توسط خادمیاران رضوی آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد | درمان ارس، با خرد جمعی پیگیری می‌شود ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود | اعلام چگونگی محدوده‌بندی مدارس اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند! ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد
سرخط خبرها

سلفی با مرگ! | یک دردسر قدیمی که هنوز هم حادثه می‌آفریند

  • کد خبر: ۹۲۱۱۵
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
سلفی با مرگ! | یک دردسر قدیمی که هنوز هم حادثه می‌آفریند
فقط یک دوربین کوچک سلفی تلفن همراه تاکنون جان هزاران نفری را گرفته است که مکان‌های اشتباهی برای عکس یادگاری گرفتن انتخاب کرده اند.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ فناوری روزبه روز پیشرفت می‌کند و هم راستا با هر ترقی و عمومیت یافتن آن، اتفاقاتی دور از انتظار و شوکه کننده رخ می‌دهد. فناوری‌هایی که اگر ایده پردازان اولیه آن ها، از سرانجامشان خبر داشتند، ممکن است درجا پروژه را متوقف کرده و هرگز به مرحله تولید گسترده آن‌ها نمی‌رسیدند. هرچند که در نتیجه این توقف ها، جهان هم هرگز از حالت اولیه خود خارج نمی‌شد و ابتدایی باقی می‌ماند. مثلا به همین گوشی همراهی که در دست دارید نگاهی بیندازید.

فقط یک دوربین کوچک سلفی این دستگاه تاکنون جان هزاران نفری را گرفته است که مکان‌های اشتباهی برای عکس یادگاری گرفتن انتخاب کرده اند. سال‌ها پیش که برای اولین بار خبر مرگ جوانی بر اثر سلفی گرفتن منتشر شد، حیران و وحشت زده با یکدیگر به گفتگو می‌نشستیم؛ اما امروز آن قدر تعداد آدم‌هایی که با سلفی گرفتن طول عمر خودشان را قیچی می‌کنند، زیاد شده است که دیگر کسی به این گونه اخبار وقعی نمی‌نهد.

آدم‌هایی که از ارتفاعات سقوط می‌کنند، تصادف می‌کنند، مورد حمله حیوانات نا اهل قرار می‌گیرند و هزار بلای دیگر بر سرشان نازل می‌شود. تازه ترینِ این اخبار، خبر مرگ پسری چهارده ساله از سرزمین هندوستان بود. «محمد یوباید شیخ» که وارد یک ساختمان نیمه کاره شده و پرتگاهی در طبقه دوم را برای عکس گرفتن انتخاب کرده بود، جان شیرین خود را از دست داد.

باورش سخت است و گفتنش دشوارتر که سالانه بیش از ۲۵۰ نفر تنها به خاطر عکاسی کردن از خودشان، راهی دیار باقی می‌شوند. پسرکی که اسلحه پدر پلیسش را روی سر نشانه رفته و به جای فشار دادن دکمه گوشی همراه، ماشه تفنگ را کشیده بود. زنانی که برای سلفی گرفتن خودشان را به سقف قطار در حال حرکت رسانده بودند و با برق گرفتگی از بین رفته بودند.

پدر و مادری لهستانی که در کوهستان زیادی بازیگوش بودند و مقابل چشم دو کودک ۵ و ۶ ساله خود از بلندی به دریا سقوط کردند و هرگز اجسادشان پیدا نشد. در فهرست بلندبالای داستان آدم‌هایی که با سلفی از دنیا رفته اند، افرادی را داریم که در مکان‌هایی کاملا امن دچار حادثه شده اند. آن‌هایی که سعی کرده اند با هنرنمایی‌های غیرمعمول توجه دیگران را به خود جلب کنند.

به عنوان نمونه پسرکی که در سال ۲۰۱۵، نیمه‌های شب، زمانی که از خواب بودن خانواده خود اطمینان حاصل کرده بود و در توالت سعی کرده بود از در دستشویی بالا رفته و سلفی بیندازد. از در بالا رفتن همانا، افتادن و اصابت سر با سنگ دستشویی فرنگی همان. چالش سلفی گرفتن سال‌های زیادی است که آغاز شده، اما عاقلانه‌تر آن است که تنها در چالش‌هایی حضور پیدا کنیم که عمرمان برای دیدن نتیجه مطلوبش کوتاه نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->